sobota, 2 maja 2015

Cześć i czołem, nie jestem matołem.

...a skoro nie matołem, to kim?

Mam dwadzieścia parę lat, a czuję się na milion. Za dużo przeżyć, trudnych wspomnień, niezrozumień, zagubienia i to ciągłe uczucie, że odstaję od innych, że muszę się pilnować, by czymś się nie zdradzić, by nikt nie poznał, że jestem ofiarą samej siebie. Że tak naprawdę to nie wiem nic. Nie wiem czego chcę. Mieszają mi się uczucia i emocje, mylę dobro ze złem.

Ciężko tak żyć.
Prawda?

Bo nie jestem jedyną. Jest nas o wiele więcej. Problem tkwi w tym, że żyjemy przeszłością myśląc o przyszłości, zapominając o prostym tu i teraz. To, co było, tak silnie wpływa na naszą psychikę, że łatwiej jest żyć wyobrażeniem siebie za kilka tygodni, niż stawić czoło sobie samemu z dziś. Tylko jeśli nic nie zrobię z dzisiejszą wersją siebie, to ta 'ja' z przyszłości niczym nie będzie się różnić ode mnie, strzępki marzeń i rozchwiana osobowość, miliony masek, na każdą okazję. No, prawie każdą...


Chyba nadszedł czas na zmiany. Czas zdecydowania się na jedną maskę - tę prawdziwą - i na znalezienie odwagi, by już nigdy jej nie ściągnąć.



5 komentarzy:

  1. Gombrowicz pół twórczości próbował zedrzeć ludzkości maskę, aż doszedł do wniosku, że "nie ma ucieczki przed gębą, jak tylko w inną gębę" (w "Ferdydurke"). Ale Gombrowicz tworzył lata świetlne temu, i nikt właściwie nie wie po co, na co i dlaczego, więc zdecydowanie trzymam kciuki za Twoją odwagę. :)

    (Czytamy Cię)

    madreality

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gombrowicz wielkim twórcą był :) Akt kreacji jest wpisany w nasz ludzki żywot.
      Piszę, bo to odskocznia od maski zakładanej na inną maskę. Piszę, bo oddycham.
      Piszę, bo mam dość masek.

      (Dziękuję!)

      Usuń
  2. Nie łatwo w chaosie szarej rzeczywistości zdecydować się na zmiany i zacząć działać, więc trzymam kciuki za Twoją wytrwałość i życzę Ci powodzenia :)
    Mam nadzieję, że za jakiś czas napiszesz post, w którym przyznasz, że jesteś dumna ze zmian jakie zaszły w Twoim życiu. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zbieram dobrą energię i chowam 'na potem'; również mam nadzieję, choć tak naprawdę mam nawet więcej - świadomość, że to ode mnie zależą te zmiany. :)

      Usuń